درب پارکینگی ریلی ( کشوئی )

 

دربهای اتوماتیک پارکینگی از نوع ریلی ( کشوئی )

درب کشوئی یکطرفه : ساختار کلی درب ریلی پارکینگ به گونه ایست که یک لنگه درب که به طور معمول بیشتر از 2 متر طول دارد به صورت کشویی و بر روی ریل به سمت چپ یا راست حرکت می کند و فضای ورودی را به صورت کامل باز می کند. کاربرد این نوع از درب اتوماتیک برای مکان هایی توصیه می شود که به تمام فضای ورودی پارکینگ نیاز باشد. وزن دربهای ریلی مهمترین گذینه برای انتخاب جک پارکینگی ریلی می باشد. به طور معمول استاندارد دربهای ریلی مسکونی بین 300 کیلوگرم تا 1000 کیلوگرم می باشد.
درب های ریلی صنعتی نیز از 500 کیلوگرم تا 3000 کیلوگرم می باشند. محدودیتی برای استفاده از درب ریلی وجود ندارد و قابلیت استفاده در پارکینگهای مسقف و روباز را دارند.معمولا باز و بسته شدن این درب کم صدا می باشد .از جمله معایبی که برای این نوع دربها می توان برشمرد داشتن فضایی معادل اندازه ی خود درب در سمت چپ یا راست آن است. درب های کشوئی اسلایدینگ همان دربهای کشوئی می باشند با این تفاوت که بصورت دولنگه متحرک از دوطرف اجرا شده و برای مکان هائی با عرض زیاد که لنگه های درب بتواند روی دیوار ثابت حرکت کند بسیار مناسب می باشد . درب های کشوئی یک طرف باز شو یا دوطرف بازشو با یک موتور الکتریکی کار حرکت لنگه های درب را انجام میدهد .

 
درب های کشوئی تلسکوپی :درب های اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی ساختاری مشابه درب های ریلی پارکینگی دارند و مانند درب های ریلی کار می کنند با این تفاوت که درب های ریلی شامل یک لت می باشند که جهت باز و بسته شدن بر روی ریل می لغزد، اما درب های تلسکوپی به جای یک لت از چندین لت لغزنده بر روی ریل ها ساخته می شوند.درب های اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی از دو یا تعداد بیشتری لت های کوچکتر به نسبت یک لت ریلی تشکیل شده اند و بنابراین به فضای مورد نیازنسبتاً کمتری نیاز دارد ، در نتیجه درب های اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی راه حل ایده آلی برای مکان هایی هستند که در آنها محدودیت فضا به دلیل موقعیت ساختمانی وجود دارد و صرفه جویی در فضای موجود اهمیت دارد. درب های تلسکوپی بسته به نوع نیاز می توانند به صورت لت های تلسکوپی که به یک سمت دیوار می لغزند (همگی در یک جهت) و یا به صورت لت های تلسکوپی که در دو سمت
 به سوی دیوارها حرکت می کنند، ساخته شوند.درب های تلسکوپی یکطرف بازشو ( لنگه های متحرک _ معمولا سه لنگه متحرک _ روی هم حرکت کرده و در آخر به روی لنگه ثابت جمع می شوند ) و دوطرف بازشو ( لنگه های متحرک _ معمولا دو لنگه _ با فرمان ریموت موتور اول روی هم جمع شده به سمت چپ روی لنگه ثابت می رود یا با فرمان ریموت موتور دوم به سمت راست روی لنگه ثابت جمع می شود .هر یک از لت های درب در یک سرعت متفاوت حرکت می کنند و بر روی ریل خود می لغزند، بنابراین موقعیت نهایی قرار گرفتن لت ها بر روی هم به طورهمزمان بدست می آید.
 
درب های اتوماتیک پارکینگی تلسکوپی مناسب برای میزان تردد متوسط و بالا بوده و می تواند به سیستم های مختلف امنیتی مانند فتوسل ها، لبه های امنیتی ، فلاشر و قفل الکتریکی و انواع سیستم های کنترل ورودی مانند کارت خوان ها، فرستنده های رادیویی و یا کی پدها وصل شود . همچنین کنترل پانل آن دارای عملیات تأخیری بسته شدن اتوماتیک می باشد. سیستم محرکه درب اتوماتیک پارکینگی تلسکوپی می تواند دارای موتور سه فاز باشد. در حین قطع برق نیز با استفاده از کلید خلاص کن می توان درب را به صورت دستی حرکت داد. همچنین ویژگی لیمیت سوییچ می تواند حد ابتدا و انتهای حرکت را تعیین کند.

 

 


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.